ŽIVOT 99 – Jihlava

Tísňová péče

Poslání

Posláním tísňové péče je zprostředkovat seniorům a osobám se zdravotním postižením konkrétní pomoc a podporu ve chvíli, kdy se cítí ohroženi na zdraví nebo životě, doma i venku.

Cílem tísňové péče je uživatel, který:

- Má v krizové situaci zprostředkovanou konkrétní pomoc a podporu
- může zůstat ve svém přirozeném sociálním prostředí

Komu je služba určena a kde ji poskytujeme?

Služba tísňové péče je poskytována osobám se zdravotním postižením od 18 let a seniorům kteří:

- se nacházejí v nepříznivé sociální situaci, protože je u nich zvýšené riziko pádu, zhoršení zdravotního stavu nebo ohrožení života,

- zvládají vyhodnotit svou krizovou situaci, dorozumět se přes hlasové zařízení v českém či slovenském jazyce a obsluhovat tísňové tlačítko,

- žijí v následujících krajích: Vysočina, Zlínský, Moravskoslezský, Středočeský, Jihomoravský, Pardubický a Jihočeský. Ve Zlínském, Moravskoslezském a Pardubickém kraji poskytujeme službu pouze stávajícím uživatelům, tzv. nové žádosti nepřijímáme.

Jak služba funguje?

Uživatel tísňové péče u sebe nosí tísňové tlačítko a stiskne jej, pokud se ocitne v krizové situaci

náhlé zhoršení zdravotního stavu, pád, cítí se ohrožen apod.. Uživatel má u sebe v domácnosti nainstalované naše zařízení (tzv. terminální stanici) s hlasitým výstupem a mikrofonem, uživatel mluví do prostoru a terminální stanice snímá jeho hlas.

Na dispečinku

na dispečinku tísňové péče slouží 24 hodin denně 7 dní v týdnu kvalifikovaní operátoři, s nimiž uživatel hovoří.

Operátor zprostředkuje pomoc

zkontaktuje rodinné příslušníky, známé, sousedy, zavolá záchrannou službu, policii, hasiče atd.

Součástí tlačítka je také čidlo

součástí nových tísňových tlačítek je také čidlo pohybu, které monitoruje intenzitu pohybu uživatele v předem nastaveném časovém intervalu. Pokud čidlo po daný nastavený časový interval nezachytí žádný pohyb nebo zaznamená výrazné snížení pohybu klienta, automaticky vysílá informaci na dispečink.

Venkovní tísňovou péči poskytujeme prostřednictvím tlačítek s GPS lokalizací

uživatel si při opouštění bytu vezme tísňové tlačítko na ven, které má v sobě integrovaný mikrofon a reproduktor. V případě ohrožení ho stiskne a spojí se s naším operátorem.

Organizační informace

Kdy poskytujeme?

  • péči poskytujeme po uzavření Smlouvy o poskytování služby
  • nepřetržitě 24 hodin denně 7 dní v týdnu

 

Kapacita tísňové péče?

  • okamžitá kapacita je 1 uživatel

Kolik za službu zaplatíte?

měsíční poplatek za tísňovou péči:

  • domácí tísňová péče 470 Kč
  • domácí a venkovní tísňová péče 600 Kč
  • bezplatné zapůjčení a servis zařízení
  • službu lze hradit z Příspěvku na péči

Jak si zařídit tísňovou péči?

  • podejte si Žádost o poskytování tísňové péče – vyplněnou a podepsanou Žádost zašlete (poštou, e-mailem) nebo přineste osobně k nám do organizace, Žádost stáhnete ZDE.
  • poté Vás bude kontaktovat sociální pracovník a domluví se s Vámi na veškerých podrobnostech
  • montáž zařízení se snažíme zajistit v nejkratším možném termínu (cca do 1 měsíce).

Jaké zásady uplatňujeme?

Individuální přístup

každému uživateli je péče poskytována na míru dle jeho potřeb, přání, možností a schopností

Respektování soukromí uživatele, jeho vlastní volby, rozhodnutí, zvyklostí či názoru

zachování mlčenlivosti a ochrana osobních údajů každého uživatele

Zachování lidské důstojnosti

dodržování vzájemné úcty a zdvořilosti

Rovný přístup

respektujeme se bez rozdílu pohlaví, rasy, barvy pleti či příslušnosti k národnostní nebo etnické menšině

jednoduchá obsluha zařízení

uživatel jen stiskne tísňové tlačítko

Trezor a schránka
na klíče

Doporučujeme, pokud ve svém okolí nemáte nikoho, komu s klidem svěříte klíče od své domácnosti, je tu možnost objednání trezoru na klíče k domovním dveřím (na tomto odkazu). pozn.: montáž trezoru na klíče neposkytujeme.